tisdag 13 mars 2012

Denna dagen...

I dag tar vi ett sista farväl av vår käre mor/farmor. Kan inte förstå ännu innan man sitter där. Men sånt e livet som hon och jag brukade sjunga när vi satt vid köksbordet eller när vi låg i varsin soffa och latade oss. Jag har så otroligt många fina minnen av henne och är så glad att jag fått 25 fina år med henne. Alla kloka ordspråk hon lärt mej, alla bus vi gjorde, alla utfärder och glassköp vi gjorde. Vi brukade åka till byss och dricka kaffe och sen åka hem igen. Behövdes inte så mycket för att hon skulle vara nöjd med dagen. Tänk alla övernattningar där. Alla historier hon berättade när pappa, farbror och fastrarna gjort när de var små. Speciellt brukade vi skratta när den ena av barnen mitt i natten skulle bygga en hästhage. Oj vad vi skrattade gott. Jag minns hur glad hon var när jag och min kusin var där en natt, gick ut 5 på morgonen och skottade snö av gården och sedan kokade kaffe och bakade scones åt henne tills hon vaknade. Min farmor var en hjärtegod mänska och jag hoppas att hon har det bra nu. Vi saknar dig, men alla vackra minnen lever med oss för alltid!



1 kommentar:

  1. Tårana rinner.. det är så sant det du skriver, hon var en stor trygghet i ditt liv och hon har fyllt ditt hjärta med många vackra saker och även lärdom. Ni barnen var det som gav henne livglädje och hon var alltid glad att se er. Hon finns nu vid din sida som en ängel och du behöver bara viska hennes namn så finns hon där. Hon älskade er barn så otroligt!!
    bevara henne i ditt hjärta och vårda henne ömt,du är en del av henne.
    älskar dej min underbara dotter<3

    SvaraRadera