tisdag 1 januari 2013

del 2

God fortsättning alla! Hoppas ni haft ett roligt firande. Det hade iaf jag med mina nära och kära :)
Fortsättning på det gångna året...

Juni var månaden då man fick ledigt. Jag och Emma va duktiga tennisspelare och även flitiga promenader togs. Tjejmilen avklarades och Asterix och jag var ofta i öjskogsparken och vandrade. Midsommar firades, en tur med Fia till vasa togs och även en tur till Kalajoki hann vi med denna månad. 



Juli var månaden då mattorna tvättades. De få varma dagarna kom. Jag fick ett NYTT ROSA kastspö av killen (dock ingen fisk som tur va). Tomatkarnevalen kom Fia och jag deltog i Tomato Run,och fortsatte firandet på vettmossen sen... det bästa partyt på hela sommaren! Det var även mitt sista kalas för en längre tid framöver i och med att juli var månaden då vi fick veta att en liten bebis lagt sig till ro i min mage. Vi hann även med en åktur i ån med båt denna månad och ta en tur till Åbo med Fia :)



I Augusti plockades det mängder med hallon!  Jobbet kallade och vardagen kom.Det var dags att börja träna igen. Killen lade sig i feber och även jag drabbades. Denna månad fanns det massor med rönnbär som plockades och en dörrkrans fixades. 












September tränas det flitigt ännu, svampar plockas och det jobbas 24/7  Jag går även tjejgruppsutbildning och de få timmar jag är vaken hemma stickas det ;) Denna månad har vi också skördefest här i byn. 

Oktober är det mys kväll  hemma hos fia. Twinsen i släkten firas. Tjejgruppen startas och den första snön lägger sig. Asterix tar sin första hjort och jag hinner även med en sväng via ikea :) Massor med trattkantareller plockas också.


November firar vi farsdag och även en 50 åring. Jag hade tillverkat mina första klappar. Fia och jag sticker till Stockholm ett par dagar.

December är julpysslet i full gång. Den bästa månaden. Temperaturen pendlar ordentligt från -4 till - 25 för att sedan till årsskiftet vara på + 4...  Min mage växer så det knakar och som ni märker har träningen avtagit... December tar vi mestadels bara promenader och vilar så fort vi har tid. Julen och nyåret firas med släkten och jag är helt nöjd med detta händelserika år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar