lördag 27 oktober 2012

SNÖ

Det gillar vi! :) Årets första snö föll i torsdags på morgonen. När jag åkte till jobbet fanns ingen snö men efter en timmes inomhusvistelse var plötsligt ett tunt vitt lager på marken! I natt har det då kommit mera snö och det var alldeles underbart att titta ut koka varm choklad åt killen som begav sej i jakt och dricka en kopp själv innan Asterix och jag begav oss ut längs vägen :) Veckan har passerat snabbt som blixten. Jobbat, möten,boxning, dans en tur till Vasa, vinterdäck, och så kom äntligen fredagen. Jag for hem med ett stort leende med tanke på fredagsmys. Jag skulle efter en vecka med 24/7 bara ta det lugnt. Och det gjorde jag också.. men hunden hade varit i grovköket eftersom värmen i hundkojan ännu inte var igång och taxar lätt får köldförlamning så valde vi att låta honom stanna inne eftersom vi båda hade lång dag på jobbet. Hunden hade då tuggat sönder mina absoluta favoritskor!!!!! Åh jag var så ARG,SUR och ledsen :( Vår hund är en smart hund som lätt öppnar skåpdörrar tar ner saker från bänkar osv.. så vill man inte ha något förstört så lämna det då i en annan del av huset ifall om!! (läropeng åt mej själv...) Nåja snart drar jag till Stockholm så det var väl någon mening med detta då... ;) Iaf ordnade saken upp sig när killen fixade en brasa åt den genomfrusna,sura, arga ledsna tjejen ;) Sedan var vi till HH och shoppade lite ditt och datt innan vi tog fredagsmys! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar